بیشتر بدانیم در مورد دانستنیهای دنیا
نوشته شده توسط : ایرج

با وجود این که هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما یک خبر داغ از نوکیا به گوش می رسد که حاکی از برنامه ریزی این شرکت برای داشتن سالی شلوغ است. نوکیا می خواهد در سال 2011 با انتشار چهار الی پنج آپدیت جدید برای رابط کاربری سیمبیان و نیز عرضه تلفن های دو هسته ای؛ سالی بهتر را برای خود ترتیب دهد.


این خبر ها از مدیر ارشد نوکیا که در کنفرانس بین المللی اینترنت موبایل؛ در پکن سخن رانی می کرد؛ منتشر شده است. نشان داده شد که در آپدیت اول، قرار است بیش از 50 قابلیت به سیمبیان افزوده شود. مرورگر وب بهتر و کاربر پسندتر را می توان از مهم ترین آن ها دانست. در دور دوم و سوم آپدیت ها؛ اینترفیس و رابط کاربری، چهره ای جدید به خود خواهند گرفت و این آپدیت شامل صفحه خانگی تعمیر شده و مرورگری، با امکان گشودن صفحات HTML 5 می باشد. البته روندی آسان تر نسبت به آپدیت های قبلی دارد.


در مورد سخت افزار هم گوشی های بعدی با پردانده های یک گیگا هرتزی و حافظه گرافیکی بیشتری عرضه خواهند شد و زمان عرضه آن ها هم نیمه دوم یا سوم سال 2011 است. عرضه کردن تلفن های مبتنی بر پردازنده های دو هسته ای با قابلیتی به نام "بزرگنمایی واقعی دوربین" در اواخر سال 2011 یا اوایل سال 2012 از برنامه های این شرکت است. (انگجت گفته: حدس می زنیم که مقصود نوکیا از بزرگنمایی واقعی؛ همان زوم اپتیکال باشد.)


با خبر هایی که امروز از نوکیا منتشر شده؛ یک بار دیگر متوجه می شویم این شرکت به دلایل مختلفی قصد ندارد سیمبیان خود را کنار بگذارد بلکه اتفاقا دوست دارد آن را بیشتر توسعه دهد و گوشی های سطح بالای بیشتری مبتنی بر سیمبیان عرضه کند. به نظر شما چه دلیلی داشته که مدیریت جدید نوکیا هم؛ هنوز خود را به سیمبیان وفادار می بیند؟


مطالب مرتبط:

مدیرعامل نوکیا: نخستین تلفن هوشمند MeeGo از سال آینده

 

اینترنت در حال سبقت گرفتن از تلویزیون

 

internet_vs_tv.jpg

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مردم آمریکا در حال حاضر به اندازه تلویزیون برای استفاده از اینترنت وقت می گذارند. این یک تغییر مهم محسوب می شود چرا که برای نخستین بار است آمار استفاده این دو ابر رسانه به یکدیگر رسیده و تا سال گذشته تلویزون رتبه برتر را داشته است. حالا اینترنت در رقابت به پای تلویزیون رسید است. ‏

بر اساس این تحقیق میزان متوسط تماشای تلویزیون در میان آمریکایی ها ۱۳ ساعت در هفته بوده و همین مقدار هم صرف استفاده از اینترنت می شود. جالب اینجا است که بررسی نشان میدهد تماشای تلویزیون کاهش محسوسی نداشته بلکه استفاده از اینترنت رشد فوق العاده ای داشته است. این تحقیق به صورت سالیانه انجام میشود و نشان داده طی ۵ سال گذشته میزان استفاده از اینترنت ۱۲۱ درصد رشد داشته است. در عوض به نظر می رسد خواندن روزنامه، مجلات چاپی و گوش کردن به رادیو کمتر شده است. این آمار به خوبی نشان می دهد کاربران، رسانه های جدید را برای دریافت اطلاعات ترجیح می دهند. ‏

بر اساس این تحقیق تجارت الکترونیک هم یکی از برنده های بزرگ بوده است. در حالی که بر اساس آمار در سال ۲۰۰۷ تنها ۳۵ درصد آمریکایی ها خرید آنلاین انجام می داده اند، امسال بیش از ۷۵ درصد آنها خرید آنلاین انجام داده اند. ‏

هر چند باید توجه کنید این آمار برای کشور آمریکا محاسبه شده و نمی توان آن را به بقیه کشورها تعمیم داد اما به خوبی رشد سریع اینترنت را نشان میدهد. البته تلویزیون هنوز رسانه برتر در بیشتر نقاط دنیا محسوب میشود و بیشترین قدرت را در دست دارد. اما آیا اینترنت به زودی این قدرت را از دست تلویزیون می رباید؟ نظر شما در این مورد چیست؟ ‏


بطری آب هوشمند، میزان آب مورد نیاز بدن را محاسبه می کند

ig_idration1_300.jpg

کم کم وارد عصر اپلیکشن+گجت می شویم، ابزارهایی که برای ارتباط بهتر با کاربر یا جمع آوری داده ها، از یک نرم افزار نصب شده روی موبایل بهره می برند. این موضوع محققان کمبریج را به فکر انداخت تا بتوانند وسیله ای برای تنظیم آب مورد نیاز بدن در ورزشکاران طراحی کنند. تصور کنید بطری آبی دارید که می داند شما چقدر و چه زمانی آب خورده اید، هوا چقدر گرم است، شما چقدر و با چه سرعتی دویده اید و مشخصات بدنی شما هم می شناسد و به شما توصیه می کند چقدر آب نیاز دارید! ‏


این تصور شما به دست پژوهشگران کمبریج در حال عملی شدن است. آنها بطری آبی ساخته اند که اطلاعات مربوط به دما و تاریخچه مصرف آب را ذخیره می کند، سپس از طریق بلوتوث با موبایلی که اپلیکشن i-dration روی آن نصب شده ارتباط برقرار می کند تا با کمک اطلاعات شتاب سنج و ژیروسکوپ ، سرعت و میزان دویدن را اندازه بگیرد و این داده ها را در کنار مقادیر مربوط به تنفس و ضربان قلب (دریافت شده از طریق یک باند قفسه سینه) و اطلاعات فردی (وزن، قد، سن؛ جنسیت و ..) آنالیز کند تا میزان آب بدن به دست آید. این بطری هر موقع که ورزشکار نیاز به دریافت آب داشته باشد با یک نور آبی چشمک زن هشدار می دهد. این مجموعه نه تنها از نظر تنظیم میزان آب دریافتی و کاهش احتمال آسیب به خاطر از دست رفتن آب بدن مفید است بلکه اطلاعات خوبی را هم در مورد سابقه فعالیتهای ورزشی فرد به دست می دهد. ‏

می توانید انتظارش را داشته باشید تا دو سه سال آینده اکثر وزشکارهای حرفه ای از چنین گجت هایی استفاده می کنند تا بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشند. ‏

Chameleon X-1 يک موس با گیم پد پنهان

 

بازي خور ها یکی از گروه هایی محسوب می شوند که معمولا هم سازندگان سخت افزار ها و هم سازندگان نرم افزار، به آن ها توجهي ویژه دارند. اگر باور نمي کنید؛ به این موس بنگرید.

 


بدون شک طراحي این موس بسيار خلاقانه وجالب است و مي تواند توجه گیمر ها را تا حد زيادي به خود جلب کند. اگر از بالا به آن نگاه کنيد؛ احتمالا آن را يک موس معمولي می پنداريد اما مطمئن باشيد که با برگرداندن آن؛ نظرتان عوض می شود. چيزي که در زیر اين موس ديده می شود؛ چیزی نيست جز يک گیم پد براي کامپیوترتان. حالا اگر عاشق این طراحي شده اید؛ بايد نگران قیمت اش باشيد. در مورد قيمت و زمان عرضه؛ باید گفت که بر طبق حدس هایی که زده شده؛ این موس در سه ماهه اول سال 2011 و با قيمت 55 دلار به فروش می رسد.

 


سنسور اپتيکال این موس دارای 5 مرحله قابل تنظیم است و حداکثر دقت آن به 1600dpi می رسد که با فرکانس اسکن 125 مگاهرتز؛ ترکیب فوق العاده ای از سرعت و دقت محسوب می شود. اين موس با کمک يک دانگل USB با فرکانس 2.4 گیگاهرتز به ویندوز شما متصل شده و افزون بر یک موس؛ کار يک دسته بازي را هم برای شما انجام خواهد داد.

 


14 دکمه در زير این موس وجود دارند و 7 دکمه در بالاي آن و کمپاني سازنده (Shogun Bros) اعلام کرده که این موس داراي بازدهی خوب و قدرتمندي خواهد بود.

 


با توجه به تمام این ها باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این موس تا چه اندازه مورد استقبال کاربران واقع خواهد شد. شما چطور؟ حاضر هستيد 55 دلار برای اين گجت جالب بپردازید؟

 

همکاری با برنامه نویس و توسعه دهنده جوملا

narenji-joomla.png

نارنجی برای پیاده سازی امکانات جدید قصد دارد با یک برنامه نویس و توسعه دهنده جوملا همکاری نماید. در صورتی که برنامه نویس و توسعه دهنده وب هستید و علاقمندید در این کار با نارنجی همکاری کنید لطفا مشخصات و یک رزومه کاری کوتاه از خودتان برای آدرس info@‬ نارنجی دات آی آر ارسال کنید. در موضوع نامه لطفا از عبارت Joomla Developer استفاده کنید. ‏

برای این همکاری باید شرایط زیر را داشته باشید: ‏
- مسلط به برنامه نویسی PHP و دیتابیس MySql ‏
- مسلط به CMSجوملا و آشنایی خوب با توسعه ماژول و کامپوننت برای این سیستم ‏
- تجربه کاری قبلی ‏
- و این یکی از همه مهم تر است: عاشق رنگ نارنجی

در حال حاضر طیف مختلفی از کارها وجود دارد. از رفع برخی مشکلات فنی گرفته تا تولید چند ماژول و کامپوننت برای نارنجی. جزییات پس از دریافت رزومه و صحبت های اولیه ارسال خواهد شد. در صورت رضایت، این همکاری به صورت طولانی مدت خواهد بود.

پی نوشت: از آنجایی که امکان پاسخ دادن در بخش نظرات وجود ندارد لطفا از مطرح کردن سوال در بخش کامنت ها خودداری کنید.

 

هدست هوشمند بلوتوث برای تلفن همراه و کامپیوتر

 

 

هدست های بلوتوث برای تلفن همراه گجت های مفیدی محسوب میشوند اما دردسرهای خودشان را هم دارند. کافی است تصور کنید تلفن شما زنگ می خورد و هدست هم درون کیف زیر کتاب ها است حالا تا پیدایش کنید تماس را از دست داده اید. اما محصول جدید باهوش تر است چون میتواند بفهمد کی روی گوش تان قرار دارد.   


هدست جدید که Voyager Pro نام دارد دارای یک حسگر ویژه است. اگر تلفن زنگ بخورد و آن را پوشیده باشید صدا از طریق هدست منتقل میشود. اگر روی گوش شما نباشد می توانید تلفن را بردارید و تماس را پاسخ بدهید. حالا اگر در وسط صحبت هدست را روی گوشتان قرار بدهید مکالمه به صورت خودکار روی هدست منتقل می شود. فکر خوبی است نه؟


اما کاربرد محصول جدید شرکت Plantronics به همین خلاصه نمیشود. به همراه آن یک دانگل کوچک یو اس بی هم ارایه می شود که می توانید آن را به کامپیوتر متصل کنید. وقتی آن را به کامپیوتر بزنید ارتباط این هدست از تلفن به کامپیوتر منتقل میشود و حالا یک هدست بلوتوث هوشمند برای کامپیوتر دارید با همان قابلیت های انتقال صدا هنگام پوشیدنش. علاوه بر این هنگام اتصال به کامپیوتر هدست با نرم افزار اوتلوک برای چک کردن ایمیل های شما ارتباط برقرار می کند و هنگام دریافت ایمیل جدید موضوع اش را برایتان می خواند.     
 
این هدست طی ماه اینده و در نمایشگاه CES2011 صورت رسمی معرفی خواهد شد بنابراین به زودی از قیمت و تاریخ ارایه اش به بازار مطلع می شویم.   
 
سایت سازنده

 

زنبور های قرمز و کمربند خورشیدی زرد رنگ

 

orientalhornet_narenji_ir.jpg

آینده ای بدون سوخت های فسیلی. اين تصويری است که مدتها است در ذهن انسان نقش بسته و او را به طراحی پنل های خورشیدی و استفاده از آنها برای به دست آوردن انرژی های مورد نيازش از خورشيد تشویق کرده است.

 


اما جالب است بدانيد که اين انسان ها نیستند که با کمک مبدلهايی می توانند انرژی خورشيدی را به انرژی مورد نیاز خود تبدیل کنند. محققین آلمانی دریافتند که کمربند زرد رنگی که پشت زنبورهای قرمز است، تنها برای زیبایی اين حشره نيست. بلکه همانند مبدلی انرژی نور خورشید تابيده را به انرژی مورد نياز این حشره تبديل می کند.

 


روی این کمربند زرد رنگ نوعی پروتئين است که به وسیله یک شبکه میکروسکوپی می تواند اشعه نور خورشید را به دام بیندازد و ضمن یک واکنش، عملیات تبديل نور خورشيد به انرژی مورد نياز بدن حشره صورت می گیرد.

 


در واقع می توان گفت اين نوع زنبور قرمز دارای یک نیروگاه انرژی کوچک است که آن را برپشت خود گذاشته و با خود حمل می کند. هر چه انرژی نور خورشيد بیشتری به این مبدل زرد رنگ زنبور بتابد، منبع انرژی غنی تری برای او ایجاد خواهد شد.

 


این تحقیقات نشان می دهد که چرا بیشتر فعاليت های اين حشره در طول روز و در زیر تابش نور خورشيد رخ میدهد.

 


هنوز حرفی از اندازگيری میزان انرژی تولید شده در بدن این نوع زنبور قرمز گفته نشده است. اما فکرش را بکنید در آينده بتوان از کندوهای زنبور های قرمز برق تولید کرد.

 

آیا هوا آلوده است؟... دوربین- اندروئید-حرکت

 

mobile-sensing-660x396.jpg

با ارائه یک اپلیکیشن اندروئیدی به نام Visibility (قابلیت دیدن) دوربین موبایل شما به وسیله ای جهت سنجش میزان آلودگی هوا تبدیل میشود. کافیست با استفاده از دوربین تلفن اندروئیدی خود عکسی از آسمان بگیرید، این اپلیکیشن مشخصات جغرافیایی و زمانی و جهت تصویر را همراه با عکس به سرور مرکزی محاسبه کننده می فرستد، در آنجا عکس با نمونه های موجود مقایسه میشود تا کیفیت آسمان آبی درون عکس مشخص شود، سپس بر اساس این فرآیند میزان تقریبی ذرات معلق هوا محاسبه شده و به موبایل شما فرستاده می شود و همزمان داده های دریافتی از موبایلهای مختلف روی سرور مرکزی جمع آوری میشود تا نقشه ای از میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف به دست آید. ‏


در حقیقت اساس این سیستم سنجش آلودگی هوا بر نوعی رایانش ابری همراه با دریافت داده ها از جمعیت عمومی متکی است که هر دو روش ، از تکنیکهای باب روز فن آوری اطلاعات محسوب میشوند. از آنجایی که موبایلهای هوشمند مجهز به دوربین و جی-پی-اس امروزه فراگیر شده اند، به نظر می رسد این روش، راه بسیار مناسبی برای تخمین میزان ذرات آلاینده معلق و اطلاع رسانی آن باشد. ‏


البته ناگفته پیداست که با این تکنینک نمی توان میزان آلاینده های نامرئی (غیر از ذرات معلق) مانند برخی گازهای سمی را تعیین کرد. اما از آنجایی که معمولا میان انواع مختلف آلودگی همراهی وجود دارد میشود نقشه قابل قبولی از میزان آلودگی منطقه ای هوا به دست آورد. ساده و در دسترس بودن این روش هم یکی از مزایای اصلی آن به حساب می آید. ‏

گروهی از محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که مبدع این اپلیکیشن هستند، اعلام کرده اند که این نرم افزار با سیستم عامل اندروئید 2.1 به بالا سازگار است و نسخه آی-فون آن هم آماده شده است. شما هم اگر این نرم افزار را نصب کردید و با آن میزان آلودگی هوای تهران را اندازه گرفتید می توانید نتیجه را همینجا در نظرات بنویسید. ‏

 

ارائه سرور رایگان در ابر سرورهای پارس پک

parspack-cloud-3.jpg

تبلیغات پارس پک ‏ اولین ارائه دهنده خدمات ‏ ابر سرور ‏ ‏( Cloud computing ) در ایران می باشد و شما این فرصت را خواهید داشت تا بصورت رایگان برای اولین بار با یک سرور ابری آشنا شوید. از این پس شما می توانید هزینه های سرور خود را بصورت روزانه پرداخت کنید و با استفاده از پنل کامل ابر سرور خود، سروری با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری دلخواه بسازید و به هنگام نیاز برای ارتقای آن اقدام نموده و تنها برای سخت افزاری که نیاز دارید هزینه نمائید. تمام منابعی که سرور شما استفاده می کند بصورت روزانه محاسبه و در نمودارهای شکیل قابل رویت خواهد بود و شما در مدیریت و بهینه سازی سایت ها و اسکریپت های خود، استقلال و ابتکار عمل را در دست خواهید داشت. بنابراین با داشتن چارت ها و نمودار های دقیق، تشخیص کاربرانی که همه منابع سرور شما را به خود اختصاص داده اند، کار دشواری نخواهد بود. هر کاربر می تواند پس از ثبت نام در ابر سرور پارس پک برای خود یک سرور ابری تست بسازد و به مدت 24 ساعت بدون پرداخت هزینه، نرم افزارهای دلخواهش را از طریق اتصال ریموت دسکتاپ و یا ssh بر روی آن نصب و امتحان نماید. تمام مراحل به گونه ای تدوین شده است که بدون نیاز به دانش خاصی در زمینه سرور های اینترنتی بتوان از آن استفاده کرد و در صورت نیاز، ‏ فیلم های آموزشی ‏ آماده شده در سایت پارس پک راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهد نمود. همچنین 30 درصد تخفیف برای آندسته از کاربران نارنجی که درصدد استفاده از خدمات پارس پک هستند، در نظر گرفته شده است که شرح آن در ادامه به حضور تقدیم می گردد.


با استفاه از خدمات ابر سرور، شما برای میزبانی و هاستینگ وب سایت های خود نیاز به صرف زمان چندانی نخواهید داشت و با فشردن چند دکمه، سرور خود را با سیستم عامل دلخواه می سازید. سرور های پارس پک مجهز به پهنای باند 1 گیگابیت بر ثانیه می باشند و با توجه به اینکه در هر زمان و تنها ظرف چند دقیقه، قادر به ارتقای سخت افزار مورد نیاز خواهید بود، لذا براحتی و با آرامش خاطر می توانید از این فناوری جدید استفاده کنید. حتی زمانیکه در دسترسی به ssh برای سرور های لینوکس و ریموت دسکتاپ ( Remote desktop connection ) برای سرورهای ویندوز با مشکلی روبرو شوید، در پنل کاربری شما، امکانی تحت عنوان VNC تدبیر شده است که می توانید بوسیله آن، همانند کامپیوتر شخصیتان که در کنار شماست، سرور را مانیتور نموده و مشکل آن را مرتفع نمائید. در حال حاضر اوبونتو ( ubuntu ) ، سنت او اس ( CentOS ) و ویندوز ( Windows ) ، سیستم عامل هایی هستند که برای استفاده در ابر سرور پارس پک آماده شده اند و کسانی که تا بحال با سیستم عامل های تحت لینوکس کار نکرده اند، می توانند از این فرصت برای آموزش و آشنایی با لینوکس بصورت رایگان استفاده کنند.


همزمان با ورود ابر سرور، شمار نرم افزارهایی که نیاز است تا همواره و از هر نقطه جهان قابل دسترس باشند هر روز افزایش می یابد و بسیاری از افراد به لزوم اینکه محلی قابل دسترس برای نگه داری داده های خود داشته باشند پی برده اند لذا سرور ها امروزه کاربردهای بسیار زیادی در میان کاربران اینترنت دارند و اهداف استفاده بسیار فراتر از میزبانی وب می باشد. برای مثال استفاده از سرور های ویندوز برای نرم افزارهایی چون متاتریدر ( MetaTrader ) برای تجارت فارکس بسیار متداول می باشد و همچنین کاربرد سرور ها برای انواع نرم افزارهای VOIP و GPS از دیگر موارد مهم استفاده می باشد. البته در اختیار داشتن IP کشورهایی چون آمریکا برای انجام پرداخت های آنلاین بین المللی از قبیل ویزا کارت، مستر کارت و یا Paypal و همچنین رهایی از تحریم ایران از سوی شرکت های بزرگی چون google و sourceforge که مشکلات بسیار زیادی را برای کاربران ایرانی بوجود آورده اند از دیگر موارد مهم استفاده به شمار می آیند.


ابر سرور تحولات گسترده ای را در دنیای نرم افزاری و زیر ساخت دیتاسنتر ها بوجود آورده است و در حقیقت ابر سرور سرعت و قدرت ارائه خدمات را به بیشترین و هزینه های پرداختی ، مصرف انرژی و صرف زمان را به کمترین حد ممکن رسانیده است و هر روز راه را برای نرم افزار های تحت وب و جهانی شدن آنها هموارتر می گرداند. ‏

نگاهی سریع به سیستم عامل کروم گوگل

500x_chromeos-title.jpg

طی دو روز گذشته خبرهای زیادی از گوگل شنیده ایم. یکی از آنها لپ تاپ گوگل به همراه سیستم عامل کروم بوده است. اما خوب است کمی بیشتر در مورد سیستم گوگل بدانیم. برخی تصور می کنند با یک مرورگر پیشرفته روبرو هستند. اما بیایید کمی شفاف تر صحبت کنیم. جنگ اول به از صلح آخر است. مروگر کروم را با سیستم عامل کروم اشتباه نکنید. اینها دو چیز متفاوت هستند. مرورگر کروم ابزاری برای وبگردی است که با سرعت بالا و امنیت خوب کاربران حرفه ای زیادی را به سوی خودش جلب کرده است. اما سیستم عامل کروم موضوع اصلی این مطلب و یک سیستم عامل ( مانند ویندوز / لینوکس و... ) است. البته روی سیستم عامل کروم هم مرورگر کروم به عنوان ابزاری برای دیدن صفحات وب وجود دارد اما نباید این دو را با هم یکی فرض کنید. نام هر دو کروم است اما یکی سیستم عامل است و دیگری مرورگر. ‏

سیستم عامل کروم با سیستم عامل های فعلی تفاوت های بنیادینی دارد. چه در طراحی اش و چه در تجربه ای که در کار کردن با آن خواهید داشت. در تصویر پایین می توانید به تفاوت های ساختاری کروم با بقیه سیستم عامل ها نگاهی بیاندازید.

500x_final_startup.jpg

با گسترش روز افزون اینترنت و بالارفتن سرعت دسترسی روز به روز استفاده کاربران از اینترنت بیشتر شده و آنها کمتر سراغ نرم افزارهای سیستم عاملی میروند. به خودتان نگاه کنید. تصور کنید یک هفته اینترنت ندارید. چه کاری با کامپیوترتان انجام میدهید؟ می بینید که کاربرد سیستم عامل شما و نرم افزارهایش در مقایسه با چند سال قبل بسیار کمتر شده است و حالا اغلب کارها را در اینترنت انجام میدهید. ‏

شما در اینترنت نارنجی ‏ می خوانید. با دوستانتان ارتباط برقرار می کنید. مطالب جدید یاد میگیرید و از نرم افزارهای مبتنی بر وب استفاده می کنید. ممکن است جزو کسانی باشید که هم اکنون استفاده از Google Docs را به استفاده از مجموعه آفیس مایکروسافت ترجیح می دهند و به جای نگهداری فایل ها در پوشه My Documents از دراپ باکس استفاده می کنند. دنیا در حال حرکت به این سو است. ‏

به سرعت خط اینترنت خودتان در ایران نگاه نکنید. یکی از دلایلی که ما کاربران ایرانی کمتر سراغ نرم افزارهای مبتنی بر وب رفته ایم عدم دسترسی به اینترنت مناسب بوده است. اگر به اینترنت درست و حسابی دسترسی داشتید آن وقت معنی این سیستم عامل به طور کامل برایتان عوض میشد. اما این دلیل نمیشود که در موردش چیزی ندانید و امتحانش نکنید. ‏

سیستم عامل کروم نگاهی به آینده است و آمده که همه چیز را تحت وب نگهداری کند. با نصب آن مفهوم نرم افزارها عوض میشود. تمام برنامه های روی کروم نرم افزارهای تحت وب هستند. و اطلاعات شما در حساب کاربری تان در گوگل نگهداری میشود. بنابراین می توانید از پشت هر کامپیوتری به سیستم عامل خودتان وارد شوید و تمام نرم افزارها، اطلاعات و تنظمیات خودتان را داشته باشید. ‏

از طرف دیگر چون این سیستم عامل برای وب بهینه سازی شده می توانید انتظار سرعت بهتری هنگام کار داشته باشید. مرورگر کروم روی سیستم عامل کروم سرعت بالاتری نسبت به مرورگر شما روی سیستم عامل ویندوز خواهد داشت. یک بار دیگر عکس معماری سیستم عامل را نگاه کنید، در سیستم عامل جدید ابزارهای وب دسترسی مستقیم تری به سخت افزارها دارند. ‏

 

ماوسی که فشار خون را هم اندازه میگیرد

 

md-mouse-photoopen.jpg

این ماوس که تولید شرکت CalHealth در کالیفرنیاست، نه تنها وظایف یک ماوس را انجام می دهد بلکه می تواند در پایش سلامت شما هم نقش موثری داشته باشد و شاید به همین خاطر است که این شرکت، نام MDMouse (ماوس پزشک) را برای آن انتخاب کرده است. ‏

این ماوس می تواند از طریق یک حلقه کوچک (که معادل کاف یا همان بازوبند فشار سنجهای قدیمی است) فشار خون و نبض شما را اندازه گیری کند، روش کارش هم بسیار مشابه سایر فشارسنجهای دیجیتال است. در صورتیکه نیازی به اندازه گیری فشار و نبض نباشد، این حلقه در محفظه ای داخل ماوس پنهان میشود. ‏

شرکت سازنده این ماوس همراه با آن یک بسته نرم افزاری هم ارائه می دهد که می تواند داده های دریافتی از ماوس را روی کامپیوتر ذخیره کند یا آن را برای پزشکتان ارسال کند، همچنین می تواند تغییرات نبض و فشار خون شما را ارزیابی کند، نمودارهایی برای بررسی بهتر رسم کند و یا میانگین چند روزه آن را محاسبه کند. برای اتصال این وسیله به کامپیوترتان، هیچ نیازی به رابط اضافی نیست و تامین انرژی و ارسال داده ها از طریق یک پورت USBانجام می شود. ‏

 

کوپن تخفیف برای کاربران نارنجی: ‏ با هماهنگی های به عمل آمده برای 25 نفر از کاربران نارنجی که می خواهند از خدمات سرور مجازی استفاده نمایند، این فرصت فراهم آمده است تا با وارد نمودن کوپن تخفیف زیر، بصورت آنلاین از 30 درصد تخفیف ماه اول در کلیه سرور های مجازی پارس پک بهره مند شوند. ( لطفا کد را کپی و پیست نمائید ) ‏

 

ارتباط طول انگشت اشاره با سرطان پروستات

 

 

 

بگذارید بطور خلاصه عرض کنم: مردانی که طول انگشت اشاره آنها بلندتر از انگشت انگشتری است، کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند! عجیب است، اما این نتیجه پژوهشی است که اخیرا در مجله بریتانیایی سرطان‏ (BJC) منتشر شده است.


بر پایه این تحقیق که بر روی حدود ۵۰۰۰ نفر فرد مبتلا و سالم انجام شده و در آن الگو و طول انگشتان دست مورد مطالعه قرار گرفته است، در بیش از نیمی از مردان انگشت اشاره کوتاهتر از انگشت انگشتری است و در حدود ۱۹% آنها نیز طول این دو انگشت تقریبا برابر است. این دو دسته از نظر احتمال سرطان پروستات در یک حد قرار دارند اما آنهایی که انگشت اشاره بلندتری دارند، در سنین بالای ۶۰ سال حدود ۳۳% و در سنین زیر ۶۰ سال تا ۸۷% کمتر از بقیه دچار بدخیمی های پروستات میشوند.


به نظر نامربوط می آید! اما پژوهشگران توجیهی برای این تحقیق و نتایج به دست آمده دارند، آنها می گویند  سطح هورمونهای مردانه در یک جنین بر میزان رشد انگشت اشاره او تاثیر دارد، یعنی هرچقدر میزان هورمونهای مردانه یک جنین پسر بالاتر باشد، انگشت اشاره او کمتر رشد خواهد کرد. با توجه به اینکه ژنهای خاصی هم رشد انگشتان و هم تکامل اندامهای مردانه را کنترل می کنند، این استدلال منطقی به نظر می رسد.  
 
خانم ریپون (سرپرست تحقیقات خیریه سرطان پروستات انگلیس) می گوید: در حال حاضر تشخیص فوری سرطان پروستات ساده نیست و ما آزمایشات دقیق و آسانی در دسترس نداریم، بهترین چیزی که داریم PSA (یک نوع تست خونی پروستات) است که تنها نشان می دهد که پروستات یک چیزیش شده و دقیقا نشان نمی دهد که این چیز یک سرطان است یا نه. حال اگر ما روشی به آسانی “نگاه کردن به انگشتان” را بتوانیم در کنار سایر امکانات مدنظر قرار دهیم، یک قدم به جلو برداشته ایم. (نقل به مضمون)‏  
 
توضیح: ارتباط طول انگشت اشاره با سطح هورمونهای جنــسی یک بحث رایج و پر مناقشه در برخی محافل علمی است، مثلا برخی منابع اعلام کرده اند که انگشت اشاره بلندتر در خانمها با افزایش احتمال باروری و افزایش احتمال برخی سرطانها همراه است و در مردان با افزایش احتمال ناباروری. به هرحال تمام این آمارها تنها مطرح کننده احتمال هستند و هیچ تشخیص قطعی را ثابت نمی کنند.  
 

بزرگترین پارک تفریحی/مذهبی جهان با کشتی نوح

 

arkencounter.jpg

قرار است پارکی با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلار در ایالت کنتاکی آمریکا ساخته شود که به گفته مسوولین بزرگ ترین پارک تفریحی مذهبی جهان محسوب میشود. قسمتی از این پارک را مدل کشتی حضرت نوح تشکیل میدهد که قرار است در اندازه واقعی و به طول ۱۵۲ متر ساخته شود. ‏

البته آنها نگفته اند که سایز کشتی اصلی نوح را از کجا می دانسته اند اما در کنار آن قرار است یک شهر با معماری باستانی به همراه محل بازی برای کودکان ایجاد شود. در پارک قرار است یک برج بابل هم ساخته شود که دارای نمایشگاه و سینما است.


برای تکمیل شدن داستان قرار است انواع حیوانات مختلف دنیا هم به صورت جفت در این پارک نگه داری شوند و البته فرماندار این ایالت آنقدر از ساخت این پارک خوشحال شده بود که در مصاحبه مطبوعاتی اش گفت یک جفت از همه موجودات را در پارک خواهیم داشت و این شامل دایناسور ها هم میشود! ‏

این پروژه قرار است تا سال ۲۰۱۴ افتتاح شود. اما به نظر من باید سعی کنند آن را زودتر تمام کنند. چون بعضی ها معتقد اند دنیا تا سال ۲۰۱۲ به پایان می رسد و اگر کشتی تا آن زمان آماده نشود ممکن است کار از کار بگذرد.





:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 23 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: